kontakt:    tel.:510 535 549   e-mailknk24@interia.pl

O nas... | Regulamin | Koszty dostawy | formularz kontaktowy  
logo  

Twój koszyk jest pusty

logowanie | rejestracja
NIE ZNALAZŁEŚ KSIĄŻKI NA STRONIE ?
ZAMÓW - telefonicznie lub mailowo - KAŻDĄ KSIĄŻKĘ Z RABATEM - 17 % - CAŁY ROK !
POLECAMY!!!!
Producenci
Zamów przez telefon! (od poniedziałku do piątku):
Telefon 510 535 549 (linia czynna w godzinach 11.00–18.00)

strona główna:

Jak pokochać centra handlowe

Jak pokochać centra handlowe

wydawca: Wielka Litera

EAN:9788380321281
Autor:Natalia Fiedorczuk
Wydawnictwo:Wielka Litera
Rok wydania:2016
Oprawa:twarda
Format:14,5x20,5 cm
Strony:287



Cena 30.6 zł


w magazynie: 1


brak ocen




sztuk:


Powiadom znajomego


Debiut literacki Natalii Fiedorczuk, to ubrana w introwertyczną narrację opowieść wielu kobiet, które dotknął kryzys związany z urodzeniem dziecka. Czy mamy prawo traktować to skądinąd radosne wydarzenie w kategorii kryzysu? Macierzyństwo to nie tylko utrata wolności, przedciążowego ciała i czasu na hobby. To nagła lawina odpowiedzialności. To zmiana, którą trudno opisać, poza zdawkowym "urodzisz swoje to zobaczysz". Można uciekać w perfekcjonizm i strofowanie tych matek, których standardy nie są tak wyśrubowane. Można też, w obliczu tej zmiany coraz głębiej zapadać się w siebie.

W hipnotyzującej i surowej opowieści Natalia Fiedorczuk wyciąga na światło dzienne pytania o rodzicielstwo, których nie mamy ochoty ani odwagi sobie zadać. Czy istnieją matki lepsze i gorsze? Kto o tym decyduje? Jednak ta książka to nie tylko opowieść o stawaniu się rodzicem, to także portret otoczenia: portret Polski, jej przedmieść, a także codziennej pracy i obowiązków, wynikających z dorosłości. Obowiązków tak powszednich i nużących, że zwykliśmy odbierać im znaczenie, pomijać je i bagatelizować.

Jak pokochać centra handlowe to przede wszystkim surowy obraz codzienności umęczonej i wypartej, opisanej z wielkim literackim kunsztem. Ten tekst jest surowy, matowy, chirurgiczny jak Haneke. Opisuje rzeczy, które u Jolanty Brach-Czainy nazywają się "krzątactwem", zakupy, pranie, przeglądanie się w lustrze, wybieranie odzieży. Zazdroszczę Natalii, że wpadła na pomysł opisania tego wszystkiego przez pryzmat wizyt w centrach handlowych, które uważamy za coś nieważnego i wstydliwego. Opisanie nieopisanego i uniwersalnego jest prawdziwym zadaniem literatury i to zadanie zostało w tym tekście spełnione. Jeśli jesteście osobami, które wiedzą jak to jest obserwować rzeczywistość znad kartonowego kubka z tanią kawą w Tesco, ta książka jest dla Was. – Małgorzata Halber



Opinie o produkcie

Brak opinii o tym produkcie

Dodaj swoją opinię



O nas... | Regulamin | Koszty dostawy | formularz kontaktowy

Profesjonalne sklepy internetowe Shoper.pl

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.